- [USD] dolar amerykański - 4,11 PLN
- [EUR] euro - 4,34 PLN
- [CHF] frank szwajcarski - 4,64 PLN
Czy warto brać udział w konferencjach branżowych?
Konferencja biznesowa to prosty sposób na wymianę myśli i doświadczeń z innymi przedstawicielami danej branży. To również źródło inspiracji do tworzenia nowych produktów i usług. Czy warto brać udział w konferencjach branżowych?
Jakie korzyści wiążą się z uczestnictwem w konferencji branżowej?
Jednym z najistotniejszych elementów konferencji jest możliwość spotkania z wyjątkowymi ludźmi, z którymi w innych okolicznościach nie byłoby dane się zobaczyć. Nie chodzi tutaj tylko o wymianę uprzejmości, ale przede wszystkim o unikatową możliwość wymiany wiedzy, doświadczeń czy nawiązania kontaktów do współpracy. Spotkanie na sali konferencyjnej to jednak nie wszystko. Do tego dochodzi jeszcze część nieformalna, tzw. after party. To właśnie tu często przedstawiciele konkretnych profesji mogą się lepiej poznać, zaufać sobie, wymienić numerami i zacieśnić współpracę. Nie trzeba nawet być bezpośrednio związanym z daną tematyką. Wielu fachowców z branż powiązanych może wykorzystać konferencję do zaprezentowania swoich usług, a zarazem do zawężenia specjalizacji zgodnie z potrzebami rynku.
Konferencja biznesowa – dlaczego warto brać udział?
Udział w konferencji dostarcza najnowszych informacji z danej branży. W praktyce można dowiedzieć się tego, co w innych źródłach będzie opublikowane dopiero za jakiś czas lub po tym, jak dziennikarze branżowi biorący udział w wydarzeniu zdążą o tym napisać. W przypadku wielu sektorów takie informacje dają przewagę konkurencyjną i mogą być wykorzystywane do planowania konkretnych działań biznesowych. Jest to świetna forma dla osób, które są zainteresowane danym typem usług jako klienci. Poszerza to nie tylko wiedzę w danym zagadnieniu, ale także pozwala spotkać się ze specjalistami z danego biznesu, którzy mogą stać się odbiorcami usług. Udział w konferencji branżowej to także zwiększenie świadomości danej marki wśród uczestników i reprezentantów danej dziedziny. Wszelkiego typu media, takie jak serwisy internetowe, kanały na YouTube czy fanpage gromadzące osoby z danej branży również powinny brać w nich udział. To nie tylko możliwość zebrania odpowiedniego materiału do publikacji, ale też uwiarygodnienie swojej działalności jako praktyka w danej dziedzinie.