- [USD] dolar amerykański - 4,11 PLN
- [EUR] euro - 4,34 PLN
- [CHF] frank szwajcarski - 4,64 PLN
Dlaczego warto założyć sklep internetowy?
Branża e-commerce, tak w Polsce, jak i na całym świecie, rozwija się niezmiennie intensywnie. Dla wielu osób może być to szansa na rozpoczęcie własnego biznesu. Jak założyć sklep internetowy? O czym warto pamiętać?
Jak założyć sklep internetowy i dlaczego warto?
Założenie sklepu internetowego staje się coraz popularniejszym sposobem docierania do klientów przez firmy. Internet otworzył zupełnie nowe możliwości, pozwalając podmiotom dotrzeć do odbiorców z całego świata. Dzięki odpowiednim strategiom i taktykom firmy mogą wykorzystać globalną sieć do stworzenia udanego sklepu internetowego. Podstawową korzyścią z założenia sklepu online jest możliwość dotarcia do większej liczby klientów – nie tylko lokalnych, ale także w różnych częściach świata. Pozwala to przedsiębiorcom na poszerzenie bazy klientów i zwiększenie sprzedaży. Sklepy internetowe mogą być bardziej opłacalne niż tradycyjne sklepy detaliczne, ponieważ te pierwsze nie muszą wynajmować fizycznej przestrzeni ani zatrudniać pracowników. Należy jednak pamiętać, że także zmagają się z ogromną konkurencją. Samo postawienie sklepu online to dopiero początek długiej przygody z doprowadzaniem jego wyglądu i funkcjonalności do perfekcji. A żeby klienci w ogóle dowiedzieli się o jego istnieniu i byli skłonni kupować, niezbędny jest szereg kosztownych działań, związanych z reklamami Google Ads, Facebook Ads, jak też pozycjonowaniem.
Marketplace jako źródło pozyskiwania klientów
W Internecie funkcjonują wielkie globalne marki, które dają możliwość mniejszym przedsiębiorcom na wystawianie swoich produktów i promowanie się w ramach istniejących serwisów. Wśród nich znajdują się takie marketplace’y jak: Allegro, Amazon, Empik, eBay. Nawet portale społecznościowe, takie jak Facebook, starają się wprowadzać tego typu funkcje. Dla małych sprzedawców jest to duża szansa dotarcia do milionów odbiorców. Przedsiębiorca nie musi martwić się o postawienie własnego sklepu, kwestie programistyczne, wypozycjonowanie marki. Otrzymuje to wszystko od serwisu, oczywiście w zamian za prowizje od sprzedaży.